Evidence poslovanja vaše dejavnosti – kaj lahko naredite sami [vsebine iz prakse 09/2022]

posted in: Uporabno, Vsebine iz prakse | 0

Ob začetku odpiranja dejavnosti se je potrebno zraven oblike delovanja torej ali s.p. ali d.o.o. ali še kaj drugega, odločiti kakšno obliko vodenja knjig bomo izbrali.

Možnosti so:

  • evidenca izdanih računov ( samo za normirance )
  • enostavno knjigovodstvo
  • dvostavno knjigovodstvo

Pravila o tem, kako se beležijo, zapisujejo, evidentirajo računi so zapisana v Zakonu o gospodarskih družbah ( ZGD-1 ).

Način vodenja poslovnih knjig se odloči na začetku in se priglasi na davčno upravo. Obrazec za prijavo načina vodenja knjig https://www.racunovodja.com/clanki.asp?clanek=11032

Ogromno s.p. se odloča za normiran način delovanja za kar je potrebno voditi le evidenco izdanih računov. S tem odpade veliko “dela” in stroškov. 😊

Normiranec je tisti zavezanec, ki je obdavčen samo po ustvarjenem prometu. Davek za takšne zavezance znaša 4 % od prometa. Takšnim zavezancem najpogosteje svetujem, da si evidence med letom vodijo sami, medtem ko končni obračun davka zaupajo računovodskemu servisu. Lahko naredimo posvet, da se seznanijo z osnovnimi pojmi kot so vsebina računa, obračun prispevkov in podobno. Odgovorim še na ostala vprašanja, ki se jim zastavljajo in jih usmerim na samostojno delo, kar se tiče papirologije.

“rednimi” s.p. so mišljeni zavezanci, ki ugotavljajo prihodke in stroške, torej beležijo izdane račune in prejete račune.

Ti “redni” se lahko odločajo vsaj v začetku kakšen način vodenja knjig bodo izbrali;

ENOSTAVEN ALI DVOSTAVEN

V čem je razlika?

Enostaven način pomeni, da se znesek zabeleži enkrat, dvostaven pa dvakrat.

Enostavnega knjigovodstva se lahko naučite in si ga vodite sami.

Potrebujete preprost program ( na spletu jih je ogromno ) ali evidence pripravljate v excelu. Mogoče je na mestu kak začetni posvet pri računovodju, ki vam bo ob koncu leta izdelal bilance in davčni obračun. ( vsekakor priporočilo, da ne delate sami v kolikor niste vešči davčne zakonodaje ).

Seveda so za vodenje enostavnega knjigovodstva obvezni pogoji in sicer da ne presegate vsaj dveh izmed naslednjih meril:

* povprečno število zaposlenih ne presega 3,

* letni prihodki nižji od 50.000 EUR,

* povprečna vrednost aktive, izračunana kot polovica seštevka vrednosti aktive na prvi in na zadnji dan poslovnega leta, ne presega 25.000 EUR.

Poslovne knjige, ki jih v sistemu enostavnega knjigovodstva morate “voditi” so:

* knjiga prihodkov in odhodkov ( vaši izdani računi in računi, ki jih prejmete),

* evidenca terjatev do kupcev in obveznosti do dobaviteljev ( po domače koliko vam dolgujejo, torej kdo vam ni poravnal računov in koliko ste dolžni vi )

* register opredmetenih osnovnih sredstev ( s kakšno opremo razpolagate, koliko je njena vrednost, kdaj ste jo nabavili…)

Zavezancem, ki so se odločili za sistem vodenja knjig po načelu enostavnega knjigovodstva včasih ( odvisno od tipa osebnosti in vrste dejavnosti ) ponudim mentoriranje za namen samostojnega vodenja knjigovodstva

Praktično pokažem ( ali on-line ali v živo ):

  • kaj je kaj,
  • na kaj je treba biti pozoren,
  • kam kaj vpisati,
  • kako si nastaviti evidence,
  • kaj vse sodi zraven prejetih računov še v odhodke,
  • kaj v odhodke ne sodi in podobno.

S poznavanjem osnov, ki zadostujejo za začetno vodenje evidenc, si je marsikatera stranka vsaj na začetku poslovanja, ko gledamo na vsak znesek, znižala stroške. Istočasno je občutek “vem kaj delam” včasih več vreden kot zaračunana vrednost.

Ko podjetnik preseže zgoraj navedene pogoje v 2 zaporednih letih mora začeti svoje poslovne knjige voditi po sistemu dvostavnega knjigovodstva. Te pa so:

* temeljni knjigi ( dnevnik, glavna knjiga )

* pomožne knjige ( analitične evidence, register opredmetenih osnovnih sredstev ).

Da ne bo pomote, tudi dvostavnega se lahko naučite, vendar ste se najverjetneje odločili za drug posel kot računovodenje, je tako? 😄

Tako svetujem, da se dvostavni sistem vodi seveda v računovodskem servisu, se zaposli računovodja ali da se seveda sami usposobite za samostojnega računovodja.