Glede na glavnino vaših vprašanj in odziva na Linkedin omrežju v zvezi z ddv- jem sem v tretjem delu tematike poskušala zaobjeti področje prodaje blaga in storitev preko spleta, ki velja tudi za popoldanske sp.
Prispevek se le delno dotika nekaterih vsebin spletne prodaje blaga in storitev, saj je praktično nemogoče zaobjeti celoto v tako majhnem okvirju.
V zadnjih desetletjih je spletna prodaja blaga in storitev doživela izjemen razcvet, kar je močno preoblikovalo način, kako podjetja delujejo in kako potrošniki opravljajo svoje nakupe.
Pojav interneta in digitalnih tehnologij je omogočil podjetjem dostop do globalnega trga, medtem ko so potrošniki pridobili možnost izbire med široko paleto izdelkov in storitev, ki jih lahko naročijo iz udobja svojega doma.
V nadaljevanju bomo pogledali ključne vidike spletne prodaje iz zornega kota ddv.
01. julijem 2021 je bila v sistem DDV v Sloveniji uvedena nova t.i. posebna ureditev VEM ( OSS ) – neunijska, unijska in uvozna, katere se bom dotaknila skozi svoje praktične primere v naslednjem prispevku.
Omenjena sprememba pravil se nanaša na področje prodaje blaga na daljavo in storitev KONČNIM POTROŠNIKOM pomeni fizičnim osebam.
Vsi tisti, ki vas obravnavano področje zadeva lahko več razlage poiščete v dokumentu Evropske komisije; Pojasnila o pravilih DDV pri e-trgovanju.
Ker so vaši primeri iz prakse specifični in zapisano ne velja kot davčni nasvet saj ni enotnega pravila za vse, vas vljudno vabim na posvet preko meet-a ali v živo .
Posebna ureditev VEM ( OSS ) – prodaja končnim potrošnikom
Če prodajate blago na daljavo ali opravljate čezmejne storitve fizičnim osebam in ste registrirani za ddv, lahko po novem uporabite posebno ureditev Vse na enem mestu – VEM ali po angleško One Stop Shop – OSS.
Posebne ureditve so unijske, neunijske in uvozne.
Najpogostejša za davčne zavezance s sedežem v Sloveniji je unijska ureditev.
Izberete jo, če vaši kupci fizične osebe prihajajo iz držav Evropske unije.
Zadeva je izjemno preprosta.
Z uvedeno posebno ureditvijo je poenostavljen način obračunavanja in plačevanja davka.
Namesto, da si pridobite davčno številko države iz katere prihaja vaš kupec, da tam iščete nekoga, ki bo za vas opravil obračun davka in ga tudi odvedel, si stvari lahko olajšate.
Vstop v OSS naredite preko e-davkov.
Ko se vam odpre osnovna vaša stran izberete nov dokument in se pomikate navzdol do razdelka 8 Posebne ureditve – čezmejno poslovanje.
Izberete tretjo opcijo OSS in v njej Shema EU/Registracija.
Pred registracijo bo najverjetneje potrebno urediti kontakt za e-vročanje, da vam lahko davčna pošlje morebitne pripombe ali napotke za ureditev postopka.
Sama registracija ne zahteva drugega kot izpolnitev osnovnih podatkov podjetja, kot so naziv, naslov, davčna številka…
Iz prakse lahko zapišem, da smo registracijo dopolnjevali s kratkimi pojasnili s kakšno prodajo blaga in storitev se podjetje ukvarja, kar smo pojasnili v 2-3 stavkih.
Potrebno je bilo tudi sporočiti spletno stran oz. naslov spletne trgovine.
Po uspešno oddanem registracijskem obrazcu je v e-davke v relativno kratkem času naložena odločba o vključenosti v posebno unijsko ureditev z vašo identifikacijsko številko.
Vaša identifikacijska številka je enaka vaši davčni številki, torej SIXXXXXXXX.
Od dneva odločbe ste torej priglašeni v sistem OSS.
Vaša obveznost je izdelati in oddati trimesečni obračun ddv po državah EU.
Kaj to pomeni?
To pomeni, da morate voditi evidenco o prodaji blaga in storitev po posameznih državah članicah EU.
Ddv na računu mora biti po stopnji, ki velja v državi iz katere prihaja vaš kupec.
Na osnovi vaših evidenc pripravite obračun in vnesete skupno število prodaje v centih po posamezni državi.
Primer:
Po končanem vnosu celotnega vašega prometa iz preteklih treh mesecev obrazec oddate in shranite na namizje ali v arhiv.
Pri generiranju oddaje kvartalnega poročila se vam izpiše TRR z ustreznim sklicem na katere odvedete ddv, ki pripada vsem državam EU.
Davek morate poravnati do zadnjega v mesecu za preteklo tromesečje.
Pomeni, če oddajate OSS poročilo za II. kvartal ( april – junij ), morate le tega oddati najkasneje do konca julija in do takrat tudi poravnati obveznosti iz naslova ddv.
NAMIG IZ SEMINARJA!!!
V kolikor niste registrirani za posebno ureditev OSS in prodajate v EU fizičnim osebam ( “prejšnji način prodaje”) morate poročati FURS enkrat letno do konca januarja za preteklo leto.
Poročanje se opravi z obrazcem DDV-TBE tudi če je vaš promet pod 10.000 eur letno.
Prodaja davčnim zavezancem
V zgornjem delu prispevka je bilo govora o prodaji B&S ( blaga in storitev ) fizičnim osebam.
Kako pa je z davkom, če prodajate pravnim osebam?
Torej družbam, samostojnim podjetnikom, društvom in podobno.
V kolikor ste v sistemu ddv in prodajate blago davčnim zavezancem iz EU ne obračunavate slovenskega davka, saj je takšna prodaja blaga v Sloveniji oproščena po 46.čl. ZDDV-1.
Pomembno je, da preverite ali je vaš kupec v trenutku izvedbe posla registriran v sistem ddv.
Preverbo opravite preko sistema VIES VAT in si potrdilo o identifikaciji kupca shranite ali priložite k računu.
V primerih prodaje blaga davčnim zavezancem v EU je obvezna navedba ustrezne KLAVZULE, ki pove da davek v SLO ni bil obračunan po ustreznem členu zakona.
Enako kot za blago velja tudi za storitev s tem, da so klavzule drugačne.
Žal klavzul za oprostitev za storitve ne navajam na tem mestu, da ne pride do napačne interpretacije.
Obdavčitev storitev v naši zakonodaji je prava specialiteta.
Naš zakon vsebuje 9 pravil o kraju obdavčitve storitev od katerih je 1 splošno in 8 posebnih.
Prednost imajo posebna pravila, nato sledi splošno.
Zaradi takšne specialnosti je težko pripraviti ENOVIT pripomoček, ki bi vam ustrezal.
Zraven tega vsaka situacija zahteva posebno pozornost in proučitev več zornih kotov.
Navajam nekaj najpogostejših situacij, ki jih pošiljate.
Kot vidite so odgovori vprašanja:
- sem mali davčni zavezanec in bom prodajal preko spletne trgovine ali moram obračunati ddv?
sprašujem; kaj boste prodajali, komu boste prodajali…
- zaračunavam najem prostora v oblaku na Češko? kako je z ddv?
sprašujem; kdo je vaš kupec?
- Francosko podjetje z ID DDV naredi webinar za slovensko podjetje z ID DDV. Na računu obračunajo slovenski ddv.
odgovarjam; račun je napačen, potrebno ga je zavrniti.
Kot rečeno, ddv je poseben zalogaj in s tem člankom zaključujem pisanje na temo ddv.
Priporočam pa, da se za vsak vaš primer pred izvedbo prepričate o pravilnosti obračuna ddv.
Kontakt: info@spelazajsek.si ali 041 415 172
V ta namen sem z letošnjim šolskim letom ( 2024/2025 ) pričela z odprtimi urami svetovanja.
Pomeni, da stranka lahko zakupi 60 minut in jih koristi po porabljenem času za razjasnitev svojih zadev.
SKUPAJ SMO MOČNEJŠI.