Mesečni stroški popoldanskega sp [ koliko znašajo in kateri so ? ]

posted in: Popoldanski sp | 0

Pri sprejemanju odločitev za ustanovitev popoldanskega s.p. je zraven stroškov smiselno upoštevati vse dejavnike, ki vplivajo na sprejem odločitve. S tem mislim vrsto vaše poslovne ideje, dejavnost, konkurenco, vaše karakterne lastnosti, izkušnje, finančni položaj, družbeni in lahko tudi družinski status.

Eden od pogostejših razlogov za odpiranje samostojne dejavnosti je vsekakor denar. Da bi bila odločitev o ustanovitvi popoldanskega s.p.-ja lažja in za vas čim bolj pregledna, je med drugim pomembno tudi, da se pred dokončno odločitvijo o odprtju dejavnosti seznanite s stroški, ki vas v zvezi s tem čakajo.

Kakšni so trenutno (2023) mesečni stroški ustanovitve popoldanskega sp

Stroški ustanovitve popoldanskega s.p. so odvisni od vaše odločitve kje boste odpirali vaš popoldanski s.p. V kolikor boste popoldanski s.p. odpirali od doma boste za registracijo popoldanske dejavnosti potrebovali digitalno potrdilo ( vir ).

Na voljo so sledeča digitalna potrdila:

  • Sigenca
  • Halcom
  • Poštarca

Potrdilo Sigenca lahko uredite na upravni enoti v vašem kraju. Stroški urejanja digitalnega potrdila na upravni enoti se gibljejo od 30 do 150 eur, odvisno od vrste potrdila, ki ga potrebujete ( vir ).

V kolikor boste izbirali med ponudnikoma digitalnih potrdil kot sta Halcom ( vir ) in Poštarca ( vir ), priporočam, da aktualne stroške ureditve digitalnega potrdila preverite na njihovi spletni strani, saj se ta spreminjajo.

Cene so različne in se gibljejo od 18 eur na Poštarci in tja do 115 eur na Halcomu, odvisno kakšen medij potrdila urejate. Medij potrdila je lahko pametna kartica ali USB ključek:

  • Ureditev digitalnega potrdila v obliki pametne kartice je bolj primerna za stacionarno obliko posla. S tem mislim posel kot je npr. pisarniško delo ( kjer imate pametno kartico ves čas v čitalniku na pisalni mizi).

V tem primeru potrebujete še čitalec pametnih kartic, katerih trenutna cena se giblje od 10 do 30 eur.

  • USB ključek je primernejša oblika digitalnega potrdila v kolikor boste certifikat naložili na prenosni računalnik. Seveda lahko USB ključ uporabite tudi na stacionarnem računalniku. Pri tem odpade strošek čitalca.

Na voljo so tudi novejše oblike digitalnih potrdil v oblaku. Halcom ima na voljo digitalno potrdilo P12, Poštarca pa Subscribo.

V kolikor boste prepustili odpiranje svojega popoldanskega s.p. osebi na eni izmed SPOT točk ( vir ) prihranite stroške v zvezi z urejanjem potrdila. S sabo morate imeti le osebni dokument. Strošek je gorivo do mesta in parking za vaše vozilo.

Kdaj je plačilo prispevkov strošek in kdaj ni strošek popoldanskega sp-ja

Prispevki popoldanskega sp se plačajo od prvega dne dalje od kar ste odprli svoj popoldanski sp.

Višina prispevkov se spreminja enkrat letno in znaša trenutno (marec 2023) 83,95 eur.

Prispevki so ali niso priznani kot vaš strošek.

Odvisno je od tega kakšno obliko popoldanskega sp ste izbrali.

  • Plačilo prispevkov popoldanskega sp JE strošek, če ste izbrali redni popoldanski s.p. Za znesek plačanih prispevkov se vam zmanjša vaša davčna osnova.

Davčna osnova je razlika med vašimi prihodki in vašimi stroški. Plačani prispevki so postavka v minus.

  • Plačilo prispevkov popoldanskega sp NI strošek, če ste se odločili za normirani popoldanski s.p. V tem primeru velja za vas zakonsko določena stopnja normiranih stroškov, ki je odvisna od višine vaših prihodkov.

Plačan pavšal za popoldanski s.p. se tudi ne šteje v vašo pokojninsko osnovo.

Obširneje sem o tem kateri stroški so zajeti v pavšal, ki ga mesečno plačuje popoldanski s.p. že pisala v prispevku o razlikah med popoldanskim in rednim s.p.

Iz prakse in v izogib napačnemu razumevanju: Dohodnina od poslovanja NI strošek popoldanskega sp

Kot popoldanski sp plačujete davek od dohodka od dejavnosti ali na kratko dohodnino.

Na začetku poslovanja se za vas ( na SPOT točki ali pri računovodju ) izdela predviden davčni obračun.

Predviden davčni obračun se razlikuje odvisno od tega kakšen način ugotavljanja davčne osnove ste izbrali; po dejanskih stroških ali po normiranih stroških.

Če ste izbrali prvi primer, po dejanskih stroških se okvirno ocenijo bodoči prihodki in bodoči odhodki. Razlika med njimi predstavlja davčno osnovo od katere se odmeri davek, ki se plačuje vnaprej, kot akontacije.

Višina davka je odvisna od višine davčne osnove in se odmeri glede na dohodninsko lestvico. Stopnje davka so 16, 26, 33, 39 in 50 %.

Akontacija davka NI vaš strošek ( čeprav mesečno plačujete denar v davčno blagajno ). Je vnaprej plačan znesek, ki se ob koncu leta poračuna. Poračun v plus ali minus pripravimo običajno računovodje.

V drugem primeru, kot popoldanski s.p. normiranec se vaše akontacije davka odmerijo od višine vaših predvidenih prihodkov.

Stopnja davka je pri popoldancih normirancih fiksna 20 %, vendar veljajo omejitve glede višine predvidenih prihodkov (poglejte spodnjo tabelo):

Plačana dohodnina ni strošek popoldanskega sp
Tabela prikazuje zneske letnih prihodkov popoldanskega normiranega s.p. ter stopnje davka za posamezen razred prihodkov

Če imate težavo pri odločanju o tem kakšen način ugotavljanja davčne osnove izbrati, se priporočam za posvet.

Primer izračuna ugodnejše davčne obravnave stranki, ki sva ji želeli znižati stroške popoldanskega sp-ja

Stranka je želela vedeti kakšen način ugotavljanja davčne osnove naj izbere.

Pred leti je imela svoj s.p., vendar takrat sistem normiranstva v Sloveniji še ni bil poznan. Trenutno je redno zaposlena in razmišlja o popoldanskem s.p. in mogoče kasneje prehod v polno samozaposlitev.

Narava njenega dela mi je poznana, saj sva sodelovali več let.

Povprašam jo po višini pričakovanega prometa na mesec, da lahko nadaljujeva razmišljanje v smeri najugodnejše odločitve zanjo. Stranka ocenjuje, da bo mesečni prihodek nekje med 2.000 do 3.000 eur.

Slišim, da namerava podobno delovati kot pred zaposlitvijo, zato se dogovoriva, da preverim pretekla leta poslovanja iz svojih podatkov in se slišiva, ko bodo številke spregovorile.

Računica pokaže sledeče:

  • Če bo prihodek znašal 2.000 eur na mesec je v tem primeru ( gre za individualni primer; upoštevanje olajšav glede na trenutno družinsko postavitev stranke ) ugodnejša izbira ugotavljanja davčne osnove na podlagi prihodkov in stroškov.

Na koncu leta bi stranka plačala 50 eur dohodnine. Če bi izbrala način ugotavljanja davčne osnove na podlagi normiranih stroškov bi znašala dohodnina 960 eur.

  • Če stranka mesečno izstavi račun za 3.000 eur pa je zanjo ugodnejša odločitev za način ugotavljanja davčne osnove po normiranih stroških. Namesto 1968 eur davka bi plačala 1.440 eur, kar je 528 eur prihranka.
Ugodnejša izbira z nižjimi stroški popoldanskega sp
Ne se zgražat, to je samo slikca, ki sva jo s stranko na hitro skupaj naredili v moji pisarni, preden je letela odpirat svoj s.p. 🙂

Ostali najpogostejši stroški popoldanskega sp in omejitve

Računovodske storitve: Če niste strokovnjak na področju računovodstva, se lahko odločite, da predate računovodenje v računovodski servis ali da se sami usposobite za samostojno vodenje računovodstva.

Stroški računovodstva so odvisni od več dejavnikov:

  • velikost poslovanja ( število dokumentov, število zaposlenih, število transakcijskih računov )
  • vrste dejavnosti ( trgovinske evidence, proizvodnja, delo v tujini )
  • načina ugotavljanja davčne osnove ( redni, normirani )
  • načina vodenje poslovnih knjig ( enostavno, dvostavno računovodstvo )
  • vključenosti v sistem ddv
  • število opravil, ki jih prenašate na računovodski servis ( izdajanje računov, obračun plač, vodenje plačilnega prometa, vodenje materialnih evidenc )
  • Pisarniški material in licenca

Stroški računovodstva se lahko gibljejo od 40 eur in navzgor tudi do zneska, kjer je mogoče že primernejša za vas zaposlitev svojega računovodja.

V kolikor bi želeli sami voditi svoje računovodstvo se lahko le tega tudi naučite. Sama ponujam 3 in 6 mesečne programe usposabljanja v praksi na vašem primeru. Seveda pa obstajajo na trgu tudi druge, formalne oblike izobraževanja na trgu.

Drugi najpogostejši “strošek” vašega popoldanskega s.p. je tudi nabava računalniške opreme, pisarniške opreme v kolikor to potrebujete za svoje delo.

Od vaše računovodske usmeritve, ki jo je potrebno zapisati ( v interne akte vašega podjetja) je odvisno kako se bodo obravnavale nabave opreme, kot so računalniki, telefon, tiskalnik, pohištvo… Ker gre za opremo, le to ne obravnavate kot strošek, ki bi zniževal vašo davčno osnovo.

Če vaša dejavnost zahteva poslovni prostor, morate računati na mesečne stroške najemnine ali stroške, povezane z lastništvom poslovnega prostora.

Če vsega dela ne boste opravljali sami, ker ste v službi ali ker gre za popolnoma drugo dejavnost za katero ste odprli svoj s.p., lahko zaposlite delavce, ki bodo delo opravljali namesto vas.

V kolikor boste veliko na terenu in je vaša dejavnost povezana z obiskovanjem strank ali potovanji, morate upoštevati stroške prevoza, kot so gorivo, cestnine, parkiranje in podobno.

Če se boste ukvarjali s prodajo blaga ali storitev, morate računati na stroške nabave materialov in plačila storitev, ki jih ne morete opraviti sami.